صفحه وبلاگ دکتر کابلی

  • ۰
  • ۰

بسیاری از افراد گرچه چربی اضافی ندارند اما چربی شکم دارند. متأسفانه بسیاری از مردم حتی پس از استفاده از برنامه های مختلف رژیم غذایی و انواع درمان ها، بسیار سخت می توانند از این نوع چربی خلاص شوند.

مبارزه با چربی شکم ممکن است پیچیده نباشد. در این مقاله دلایل چربی شکم را خواهید فهمید. ما بر روی عوامل زیر تأکید خواهیم داشت: کمبود پروتئین، تغییرات هورمونی، ورزش کم و وضعیت بد.

هنگامی که در مورد افرادی که اضافه وزن دارند صحبت می کنیم، می دانیم که این افراد در بسیاری از قسمت های بدن خود چربی اضافی دارند و یا با احتباس آب مشکل دارند. به عنوان مثال، این چربی ها در شکم، پاها، بازوها، پشت و باسن دیده می شود.

در عین حال، چربی شکم یکی از شایع ترین مشکلات زنان و مردان میانسال است. چربی شکم در افراد لاغر نیز وجود دارد ، اگرچه در دیگر نقاط بدن از دست دادن وزن برای این افراد دشوار نیست، اما سعی می کنند از چربی شکم نیز خلاص شوند.

در زیر خواهید آموخت که چه چیزی باعث این وضعیت شده است.

 

دلایل چاقی شکمی کدامند

 

رژیم ناپایدار

هنگامی که وجود چربی در ناحیه شکم و چگونگی خلاص شدن از آن برای ما سوال می شود، اغلب فکر می کنیم که باید کالری مصرفی را کاهش دهیم. با این حال، به جای کاهش مصرف کالری، باید غذاهای با کیفیت بالا و فرآوری نشده مصرف کنیم.

برای نظارت بر یک برنامه رژیمی متعادل که به شما در مبارزه با چربی شکم کمک می کند:

پروتئین را به هر وعده اضافه کنید. ترجیحا، می توانید از پروتئین حیوانی، حبوبات، آجیل و پروتئین های گیاهی و آووکادو استفاده کنید.

به جای غلات فراوری شده، غلات کامل را انتخاب کنید.

شکر را از برنامه غذایی خود حذف کنید. در عوض از محصولات طبیعی مانند عسل، شکر نیشکر و غیره استفاده کنید.

از مصرف روغن هیدروژنه، غذاهای سرخ شده، مارگارین و روغن های معمولی پرهیز کنید. در عوض، از چربی های سالم و محصولاتی مانند آوکادو، آجیل و ماهی های چرب استفاده کنید. برخی از این روغن ها: روغن نارگیل، روغن فندق، روغن دانه کتان و روغن کنجد.

 

حساسیت غذایی

افراد زیادی هستند که از حساسیت غذایی رنج می برند اما از آن آگاه نیستند. این مشکل منجر به ناراحتی هایی مانند ورم و مشکلات گوارشی در شکم می شود. آزمایش های متعددی برای تشخیص این وجود دارد. شایع ترین حساسیت غذایی، حساسیت گلوتن و لاکتوز هستند.

 

داشتن زندگی بدون تحرک

برای داشتن وزن سالم و مناسب ، ورزش حیاتی است. مهمتر از همه، به کاهش وزن  قسمت های پایین تر از سینه کمک می کند. ورزش نکردن باعث ایجاد چربی در شکم می شود. مناسب ترین تمرینات برای این، تمرینات متوسط است. کافی است این تمرینات با سانس های نیم ساعت دو یا سه بار در هفته انجام شود.

 

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی هم زمان باعث ایجاد چربی شکم می شود. این وضعیت مخصوصا برای خانم هایی که در معرض یائسگی  یا دوران یائسگی قرار گرفته اند، صدق می کند. با این حال، تغییرات هورمونی ممکن است در زنان جوان با سطح استروژن بالا نیز وجود داشته باشد.

رژیم غذایی متعادل برای تنظیم هورمون ها نیز حیاتی است. زنان در دوران یائسگی همچنین می توانند از روغن گل پامچال بهره ببرند. خوشبختانه برخی از اختلالات هورمونی در طول زمان ناپدید می شوند چون بدن به طور طبیعی دوباره سازگار می شود.

 

 بد ایستادن

اگر هیچ کدام از عوامل فوق منعکس کننده وضعیت شما نیستند، باید در نظر بگیرید که آیا چربی شکم شما با بد ایستادن همراه است یا خیر. بسیاری از افراد در معرض تغییر شکل ستون فقرات مانند لوردوز یا اسکولیوز هستند، علاوه بر این، ممکن است چربی بیش از حد در قسمت های جانبی بدن این افراد وجود داشته باشد.

در این موارد، هوش طبیعی بدن کمک می کند تا تعادل در پا را حفظ کنید. راه حل این مشکل این است که تمرینات درست برای صحیح ایستادن را یاد بگیرید. این به استراحت کردن، افزایش انعطاف پذیری و تقویت ستون فقرات و شکم کمک خواهد کرد.

 

۴ ماده غذایی برای کاهش چربی دور شکم:

  • ۱ ساقه کرفس
  • ۱ قطعه خیار متوسط
  • ۱ کاسه جعفری خرد شده
  • ۳ تکه  آناناس تازه

اولین کاری که باید انجام دهید شستن سبزیجات و آناناس و کندن پوست آن است. همه چیز را در مخلوط کن قرار داده و مخلوط کنید تا یک ترکیب همگن تشکیل شود. از مواد غذایی مانند نمک، فلفل، قند یا شکر استفاده نکنید.

 

کرفس

اول از هر چیز، یک غذای کم کالری به نام کرفس وجود دارد. در ۱۰۰ گرم کرفس،۱۶  کالری وجود دارد. این نشان می دهد که ممکن است یک اثر کاهش برای چربی  شکم داشته باشد. همچنین این غذا حاوی فیبر است.

خیار

خیار  نیز مانند کرفس منبع فیبر است. همچنین دارای ارزش تغذیه ای مشابه است، یعنی کالری
آن کم است. ۹۵ درصد خیار، آب است. مانند  مصرف روزانه ۲ لیتر آب برای کاهش وزن به شما کمک می کند.

جعفری

جعفری یکی دیگر از گزینه های غذایی سالم است. مقدار فیبر در جعفری  بسیار زیاد است: در ۱۰۰ گرم جعفری ۳٫۳ گرم فیبر وجود دارد.

اناناس

در ۱۰۰ گرم از آناناس ۱ گرم فیبر نامحلول و ۵۰ کالری وجود دارد.

برای مقالات بیشتر به سایت دکتر کابلی مراجعه کنید.

منبع:چاقی شکمی

  • ۹۷/۱۲/۱۹
  • fargam fahimi

دلایل چاقی

شکم

چاقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی